Köpvillkor
Priser
Alla våra priser är inklusive 25 procent moms. BILBRÖDERNA reserverar sig
för momsändringar, avgifter, valutaförändringar och dylikt som står utanför
vår kontroll.
Beställning
Alla beställningar till BILBRÖDERNA är bindande ifall dessa godkänns av
beställaren. Detta gäller även beställningar som till butik. Om du ångrar din beställning eller har gjort något misstag i
den kontakta BILBRÖDERNA omgående på
info@bilbroderna.se
eller på 019-270123. BILBRÖDERNA har rätten att häva beställning/prisförslag
om varor utgått, om ett tryckfel uppstått eller dylikt. Givetvis har
BILBRÖDERNA skyldighet att återbetala betalt belopp.
Det prisförslag som skickas till er ska inte betraktas
som offert.
Observera att du måste ha fyllt 18 år eller ha målsmans medgivande för att
kunna beställa från BILBRÖDERNA och att vi har rätt att neka köp. Vi sparar
IP-nummer på alla beställningar och polisanmäler, undantagslöst, falska
sådana.
Garanti
Fakturan/kvittot som medföljer paketet är ditt garantibevis. Den gäller som
garantisedel i 12 månader för material- eller fabrikationsfel, om inget
annat anges. Vid garanti- och andra serviceärenden står kunden för frakten
till BILBRÖDERNA eller till den adress vi anger, om det är material-
eller fabrikationsfel står BILBRÖDERNA för frakten till kunden. I andra fall betalar
kund även för returfrakten. (alla postförskotts kolin som skickas till
BILBRÖDERNA ignoreras)
och innan du skickar ditt garantiärende måste du kontakta oss för att få ett
returnummer.
Observera att för att garantin ska vara giltig måste produkterna ha
hanterats enligt standard och inte ha utsatts för större påfrestningar än
vad som är att betrakta som normalt.
Det finns ingen garanti för den som slarvar eller hanterar produkterna
felaktigt! Tänk också på att om du förändrar din produkt på något sätt så
gäller inte garantin om felet beror på din hantering. Vid eventuell tvist
följer vi Allmänna Reklamationsnämndens utslag.
BILBRÖDERNA:s garanti gäller inte vid Force-Mayor.
Särskild Garanti (Diod
produkter)
Fakturan/kvittot som medföljer paketet är ditt garantibevis. Den gäller som
garantisedel i 12 månader för material- eller fabrikationsfel, om inget
annat anges.
Garantier godkänns endast om varan är utan åverkan från t.ex. lödning, mm.
Garantin förfaller också om diodlampan varit utsatt för skadlig värme över
80 grader eller överspänning. Vid garanti- och andra serviceärenden står kunden för frakten
till BILBRÖDERNA eller till den adress vi anger, om det är material-
eller fabrikationsfel står BILBRÖDERNA för frakten till kunden. I andra fall betalar
kund även för returfrakten. (alla postförskotts kolin som skickas till
BILBRÖDERNA ignoreras)
och innan du skickar ditt garantiärende måste du kontakta oss för att få ett
returnummer.
Observera att för att garantin ska vara giltig måste produkterna ha
hanterats enligt standard och inte ha utsatts för större påfrestningar än
vad som är att betrakta som normalt.
Det finns ingen garanti för den som slarvar eller hanterar produkterna
felaktigt! Tänk också på att om du förändrar din produkt på något sätt så
gäller inte garantin om felet beror på din hantering. Vid eventuell tvist
följer vi Allmänna Reklamationsnämndens utslag.
BILBRÖDERNA:s garanti gäller inte vid Force-Mayor.
Fraktkostnader
Fraktkostnad tillkommer på alla försändelser och baseras på Postens,
Bussgods, DHLs taxor för vikt och storlek.
När du gör din beställning blir du alltid informerad om kostnaden (inklusive
postförskottsavgifter). Vid betalning via postförskott tillkommer alltid
frakt och postförskottsavgift.
Observera att vid beställning mot förskottsbetalning gäller samma villkor
som för kortbetalning.
Leverans
Varorna skickas i normala fall dagen efter din beställning och tar mellan en
till sju arbetsdagar för leverans. Det kan hända att leveranser tar mer en 4
veckor. Kontakta BILBRÖDERNA om du inte har fått
en postavi en vecka efter att du gjorde din beställning, då slipper du
onödiga krav på icke-utlösta paket (läs mer om detta under ?inte utlösta
paket? nedan). Efter att vi lämnat paket/brev till transportbolaget för
leverans till kund gäller deras köpeavtal.
Observera att det vid hög orderingång kan ta någon dag extra för din
beställning att komma iväg.
Transportskador o lik
BILBRÖDERNA följer transportörernas regler för skadade gods. Kontrollera
noga om paketet är skadat. Eftersom alla transportörer har olika garantier
är det mycket viktigt att du iakttar följande: Om paketet är skadat när du
hämtar det, gör omgående en skadeanmälan på det kontor ni tog ut paketet på.
Skulle du upptäcka skadan först när du kommit hem; ta med hela försändelsen
tillbaka till kontoret så snart som möjligt och gör en skadeanmälan. Vid
förlorat gods gäller transportörens köpeavtal, och kan inte belastas
BILBRÖDERNA.
Observera att BILBRÖDERNA inte har möjlighet att ersätta dig för skador om du inte följer transportörens regler för skadade gods.
Felleveranser:
Skulle du mot förmodan få fel varor levererade kontakta omgående BILBRÖDERNA
på telefon 019-270123 så åtgärdar vi felet. Självklart står vi för
fraktkostnaden i dessa fall.
Observera att kunden själv står för alla fraktkostnader om han själv har
beställt fel varor.
Returrätt/Ångerrätt:
(Obs! Ingen returrätt/Ångerrätt på skräddarsydda klädslar)
(Obs! Ingen returrätt/Ångerrätt på reaprodukter
från fyndhörnan)
Enligt Konsumentköplagen har du rätt till 14 dagars bytes- och ångerrätt. Om du
ångrat ditt köp av vara
har ni hos BILBRÖDERNA alltid möjlighet att åberopa returrätt/ångerrätt. Men
det är mycket viktigt att du kontaktar oss före via E-post. Vi kommer inom kort meddela er korrekt returadress dit varan
ska skickas för godkännande. Det är av största vikt att varan skickas i
oskadad originalförpackning. OBS. Skickas varan innan ni fått
korrekt returadress kan ni krävas på ytligare en frakt avgift ifall varan
måste fraktas till den rätta adressen. När ni emottagit returadress av oss
så kom ihåg att bifoga
fraktsedel/faktura eller dylikt som kom med originalförsändelsen och att det
är du som betalar frakten vid retur! Det kan i vissa fall även tas ut en
returavgift detta beroende på leverantörs köpevillkor.
OBS. Vid beställning/returer av inte lagerförd vara/varor kommer en avgift för returfrakt tas ut.
Ifall ni ångrat er innan ni fått varan/varorna är det viktigt att ni
tidigt meddelar oss detta så vi kan försöka stoppa
leveransen.
Observera!! Att returrätt inte gäller om varan är använd,
inkopplad eller om BILBRÖDERNA inte har gett sittgodkännande för returen.
>>Skulle varan vara inkopplad/använd/skadad/ eller förpackning vara
skadad och inte i försäljnings bart
skick kommer vi skicka ett kostnadsförslag på returfrakt till er. Om inte denna
betalas inom utsatt tid kasseras varan.
Returer till
BILBRÖDERNA
För snabbast behandling av ditt ärende; kontakta alltid BILBRÖDERNA
via mail och avvakta alltid returadress innan du skickar tillbaka en
produkt. Denna bestämmelse gäller för alla garantiobjekt,
paketreturer och fel levererade varor.
Läs mer om returer under Returrätt/Ångerrätt. ovan.
Säkerhet
BILBRÖDERNA arbetar för din säkerhet och lämnar därför aldrig ut
arkiverade personuppgifter eller e-postadresser eller liknande.
Återbetalning:
Vid eventuell återbetalning från BILBRÖDERNA har vi möjlighet att sätta in
pengar på Bankgiro-, Bank-, Plusgiro- och Personkonto.
Outlöst
paket
Outlösta paket debiteras med SEK 395, en kostnad som faktureras i
efterskott.
Vid utebliven betalning vidarebefordrar BILBRÖDERNA undantagslöst
kraven till inkassoservice.
Övrigt
BILBRÖDERNA reserverar sig för tryckfel,
fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment
förekommande prisuppgifter, artiklar och tjänster. All bildinformation på våra sidor skall
ses som illustrationer, och BILBRÖDERNA
kan inte heller garantera att bild återger varans exakta utseende samt
beskaffenhet.
"Force
majeure"
Leveransförsening på grund av händelser utanför vår kontroll fritar oss från
all skadeståndsskyldighet.
Vi kan därför inte ansvara för köparens ev. uppgörelser med tredje person i
fråga om skadestånd för försenad eller felaktig leverans, fabrikationsfel
etc. om vi inte särskilt avtalat det. |